اخبار روستای یل آباد

سایت روستای یل اباد

اخبار روستای یل آباد

سایت روستای یل اباد

اخبار روستای یل آباد
♦️ یل آباد را بهتر بشناسیم.

یل آباد در 7 کیلومتری جنوب شهر ساوه قرار داشته جمعیت آن بالغ بر 4000 نفر می باشد .نام این روستا برگرفته از ایل آباد می باشد و چون ورزش کشتی در این روستا رواج داشته و مردم روستا به کشتی پهلوانی روی آورده بودند لذا بعدها نام این روستا به یل آباد تبدیل گردید.
زبان مردم مخلوطی از فارسی و ترکی است و اکثر آنها به کار کشاورزی مشغول می باشند .آب و هوای روستا معتدل بوده و بالغ بر 3000 هکتار باغ انار در آن وجود دارد .

مردم نجیب و مومن یل آباد عشق و علاقه بسیار زیادی به خاندان عصمت و طهارت (ع) داشته و این امر، سبب گردیده بنای آرامگاه امامزاده اسماعیل (ع) را که در خطرتخریب قرار داشت، به نحو احسن و شایسته ای مرمت نموده و اکنون آستان مقدس این امامزاده در سطح کشور بی نظیر است.

**انار یل آباد**
انار یل آباد در بین تمام روستاهای ساوه از مرغوبیت خاصی برخوردار بوده و در کشور نیز زبانزد می باشد و در مهرماه هر سال به مدت سه ماه اکثر کارخانجات آبگیری انار در کشور از جمله شرکت «نارایران» در یل آباد متمرکز و مشغول بارگیری این محصول بهشتی می گردند. در این مدت نیز حدود 3000 کارگر جهت چیدن انار، جمع آوری و بسته بندی آنها به یل آباد مهاجرت می کنند . سالیانه غیر از مصرف داخلی، حدود 5000 تن انار از یل آباد به خارج از کشور صادر می شود .
نویسندگان
پیوندهای روزانه

آخرین نظرات


 جشن هرساله میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) جانباز کربلا در منزل خادم اباالفضل مرحوم حاج یوسف حبیبی



 جشن هرساله میلاد حضرت ابوالفضل العباس ع     جشن هرساله میلاد حضرت ابوالفضل العباس ع



وبسایت اخبار روستای یل آباد 

www.yalabad.blog.ir


████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی